zaterdag 18 oktober 2014

Welkom!

Hey, welkom op mijn blog roxgettingfit! Mijn blog waar ik mijn pad bewandel om kilo's kwijt te raken, fit te worden en vooral gezond te zijn! Laat ik eerst wat over mijn zelf vertellen en waarom dit mijn doelen zijn.

Ik kamp al jaren met overgewicht en het jojo-effect, zo ben ik afgevallen en heb ik een gezond gewicht en zo ben ik aangekomen en heb ik weer overgewicht. Ik ben dus ook al jaren bezig met afvallen en na van alles geprobeerd te hebben zag ik geen uitweg meer waardoor ik de beslissing heb genomen om een maagballon te nemen. Ik heb nu inmiddels precies 4 maanden mijn maagballon en ben precies 16.1 kg kwijt en heb een gewicht bereik van 92,1 kg. Zoals jullie zien zat ik voor het afvallen in de categorie obesitas maar ik kom steeds dichter bij het eindpunt van mijn doel! Doordat ik overgewicht heb kan ik mijzelf niet echt bestempelen als 'gezond'. Overgewicht is niet goed voor het lichaam en kan allerlei complicaties met zich meebrengen wat kan leiden tot ziektes zoals hart- en vaatziekten. Een belangrijke reden dus ook om de kilo´s kwijt te raken! Deze keer sta ik sterk en ben ik ontzettend gemotiveerd. Om deze motivatie vast te houden leek het mij ook een leuk idee om deze blog te starten voor mezelf maar ook eventueel om andere op de hoogte te houden, te kunnen motiveren etc.

Bron afbeelding: ?

4 opmerkingen:

  1. Ik ga dit zeker volgen. Ik wil ook afvallen, ik ben aangekomen door een medicatie en de kilo's gaan er maar niet af. Dus motivatie heb ik zeker nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je dat je probeert gezonder te worden! Ik hoop zeker dat er over schrijven je zal helpen! Je bent in ieder geval al aardig op weg zo te zien! Super! :D Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dappere keuze om een maagballon te nemen, dat is niet iets waar je zomaar over beslist. Ik vind het echt knap van je dat je al zoveel bent afgevallen en dat je gemotiveerd bent om een nieuwe pad in te slaan om een gezondere Rox te worden. Het is je gegund en ik hoop dat je je einddoel zult behalen! Veel plezier met het bloggen en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je gaat bloggen over je weg om gezond te gaan worden! Succes en ik ga je blog in de gaten houden :)

    BeantwoordenVerwijderen